ERASMUS+ and other International Agreements

Thursday 10-12 and 15-16.30
Tel +39 049 827 5688  /  +39 049 821 7834

Servizio Relazioni Internazionali

Palazzo Bo - via 8 Febbraio 2, - tel. 049.8273061 - fax 049.8273060, erasmus@unipd.it

Orario: da lunedì a venerdì 10.00 - 13.00, martedì e giovedì anche 15.00 - 16.30

_________________________________________________________________________________________________________

Il DSF promuove e sostiene l’internazionalizzazione dei propri corsi di studio, offrendo agli studenti un’ampia serie di opportunità per la mobilità di studenti, tirocinanti e personale docente.

Per agevolare i progetti di mobilità, il Dipartimento di Scienze del farmaco ha sottoscritto numerosi accordi (con più di  50 prestigiosi atenei europei) Erasmus + per studio e tirocinio.

L’ internazionalizzazione si configura anche attraverso il corso di laurea in Pharmaceutical Biotechnologies, erogato interamente in lingua inglese, seminari e short courses tenuti da docenti, studiosi e professionisti  provenienti dall’estero.

INCONTRI INFORMATIVI Bando Erasmus 2020-21

IN-COMING Students - Department of Pharmaceutical and Pharmacological Sciences

How to fill in the Study Plan in Uniweb

Educational offer

Timetable 2019-20

Information: Erasmus Incoming Students can take ORAL examination in English, asking Professors at the very beginning of the course

According to our University regulations, it is requested to all students enrolled at the Department of Pharmaceutical Sciences who will stay in a lab for a research project, to be subjected to medical examination.

All the necessary documents and information for the medical examination will be provided by our Administrative Office at your arrival in Padova. All the related costs will be at our charge.