ERASMUS+ and other International Agreements at the Department of Pharmaceutical and Pharmacological Sciences - Dipartimento di Scienze del Farmaco

Ufficio Erasmus DSF

Dott.ssa Silvia Boscolo (e-mail: silvia.boscolo@unipd.it)

Dott.ssa Claudia Veronese (e-mail: claudia.veronese@unipd.it)

Tel. 049 8275840 / 049 8275334

Via F. Marzolo, 9

Orario: da lunedì a venerdì 10.00 – 13.00

Servizio Relazioni Internazionali

Palazzo Bo - via 8 Febbraio 2, - tel. 049.8273061 - fax 049.8273060, erasmus@unipd.it

Orario: da lunedì a venerdì 10.00 - 13.00, martedì e giovedì anche 15.00 - 16.30

Il DSF promuove e sostiene l’internazionalizzazione dei propri corsi di studio, offrendo agli studenti un’ampia serie di opportunità per la mobilità di studenti, tirocinanti e personale docente.

Per agevolare i progetti di mobilità, il Dipartimento di Scienze del farmaco ha sottoscritto numerosi accordi (con più di  50 prestigiosi atenei europei) Erasmus + per studio e tirocinio.

L’ internazionalizzazione si configura anche attraverso il corso di laurea in Pharmaceutical Biotechnologies, erogato interamente in lingua inglese, seminari e short courses tenuti da docenti, studiosi e professionisti  provenienti dall’estero.

Department of Pharmaceutical and Pharmacological Sciences

Erasmus + studio riunione informativa: mercoledì 21 novembre 2018 in aula Meneghetti, Largo Meneghetti 2, ore 13.30/15.00

27th September 2018 - WELCOME MEETING for Erasmus Incoming Students

How to fill in the Study Plan in Uniweb

Educational offer

Timetable 2018-2019

Information: Erasmus Incoming Students can take ORAL examination in English, asking Professors at the very beginning of the course

According to our University regulations, it is requested to all students enrolled at the Department of Pharmaceutical Sciences who will stay in a lab for a research project, to be subjected to medical examination.

All the necessary documents and information for the medical examination will be provided by our Administrative Office at your arrival in Padova. All the related costs will be at our charge.